Σας παρουσιάζουμε το σχέδιο ανάπλασης για την οδό Βουρνόβα , το οποίο θα ξεκινήσει σε λίγο καιρό να υλοποιείται
ΠΗΓΗ : http://www.polisnikaia.grΕκτιμήθηκε πως ο δρόμος χρησιμοποιείται από τα αυτοκίνητα αυστηρά ως τοπική οδός και όχι ως συνδετήρια και πως η σημαντικότερη λειτουργία είναι αυτή της «παραμονής» για πεζούς και οχήματα και της «σύνδεσης» για λεωφορεία. Μετά από εμπειρική ανάλυση των παραπάνω κινήσεων η οδός Βουρνόβα κατατάσσεται στην κατηγορία ΕV: τοπική οδός, αλλά με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα τα 40 αντί 30χλμ/ώρα, ώστε να κινούνται με άνεση τα λεωφορεία. Πρόκειται για δρόμο λειτουργικά συμβατό με τον εμπορικό χαρακτήρα της οδού διότι είναι στενός και έχει διπλή κατεύθυνση και αυτή η λειτουργία της οδού αναδεικνύεται με κατάλληλη σήμανση, αστικό εξοπλισμό και λοιπές διαμορφώσεις. Η διατομή του ασφαλτοστρωμένου τμήματος της οδού παραμένει στα 6,5μ, συμμετρικά στον άξονα της. Για τις στροφές στις κάθέτους από τις οποίες υπάρχει είσοδος και έξοδος λεωφορείων εφαρμόσθηκαν οι προδιαγραφές του Ο.Α.Σ.Α. Οι ακτίνες στις υπόλοιπες στροφές διαμορφώνονται στα συνήθη μεγέθη, 1,5 έως 2μ (οι κάθετοι δρόμοι έχουν διατομή κίνησης τροχοφόρων από 5μ έως 8μ και είναι όλοι μονόδρομοι).
Εικ. (5) Για την επίστρωση του οδοστρώματος στις στάσεις λεωφορείων με έγχρωμα αντιολισθηρά υλικά (σε πράσινο χρώμα και περιμετρικά κίτρινο) θα χρησιμοποιηθεί η εν ψυχρώ μέθοδος που περιγράφεται στοΦΕΚ 217/Β/2003. |
Προκειμένου να λυθούν προβλήματα με την απαγωγή των ομβρίων και να γίνει συντήρηση του οδοστρώματος το οποίο έχει υποστεί πολλές φθορές προβλέπεται φρεζάρισμα και νέα οδοστρωσία. Ειδική μέριμνα θα υπάρξει για αύξηση της ανακλαστικότητας της ασφάλτου. Προβλέπεται αλλαγή της πλακόστρωσης στα πεζοδρόμια με βοτσαλόπλακες διαστάσεων 40Χ40εκ.. Η συνολική επιφάνεια των πεζοδρομίων διαμορφώνεται στα ~3900 τ.μ.. Στις θέσεις στάθμευσης χρησιμοποιείται κυβόλιθος 10 Χ 20 σε χρώμα ώχρας (~300 τ.μ.). Δημιουργούνται σε πρώτη φάση 27 κοινόχρηστες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων μεικτής χρήσης σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη σχετική κανονιστική απόφαση. Για το βάθος της θέσης στάθμευσης σε οριζόντια διάταξη τηρούνται τα προβλεπόμενα στο ΦΕΚ 285/2004 διότι οι ελιγμοί είναι εύκολοι.
Εικ. (4) Διαμόρφωση θέσεων στάθμευσης με εσοχές και θέσεων ανάπαυσης στη στάθμη του πεζοδρόμιου με παρτέρια, πέργκολες καθίσματα. |
Στη στάθμη των πεζοδρομίων δημιουργούνται γωνίες για ανάπαυση. Η πέργκολα κατασκευάζεται από δρύ και κατακόρυφο μεταλλικό πλέγμα το οποίο επιτρέπει να αναρριχηθούν τα φυτά και βοηθά στην οπτική και ηχητική απομόνωση των καθισμάτων από το δρόμο, έχει διαστάσεις 1,20μ βάθος Χ 3,00μ μήκος. Τοποθετούνται 27 πέργκολες με αντίστοιχα καθίσματα.
|
Εικ. (5) Η πέργκολα |
Προβλέπεται νέος δημοτικός φωτισμός, επιπλέον του φωτισμού οδών (13 στύλοι στην μία πλευρά του δρόμου). Ο δημοτικός φωτισμός θα είναι μεικτός, έμμεσος και συμβατικός, με λαμπτήρες αλογόνου και θα φωτίζει κατά βάση το πεζοδρόμιο.
Όπου είναι αναγκαίο προβλέπεται ανύψωση-καταβιβασμός φρεατίων Ο.Κ.Ω μεγάλων διαστάσεων (εξαιρούνται τα φρεάτια παροχών ύδρευσης, τα φρεάτια εξωτερικών διακλαδώσεων αποχέτευσης, και γενικά τα φρεάτια επιφάνειας μικρότερης των 0,10μ2) και αντικατάσταση σωλήνων με πλαστικούς σωλήνες αποχετεύσεως από σκληρό P.V.C. πιέσεως και χυτοσιδηρά καλύμματα.
Οι συνδέσεις ύδρευσης θα αντικατασταθούν, όπου απαιτείται, από τον μετρητή της ΕΥΔΑΠ ως το σημείο σύνδεσης στο άκρο του εκάστοτε κτιρίου ή/και πριν τον μετρητή.
Σύμφωνα με την ισχύουσα μελέτη της ΕΥΔΑΠ (1980) δεν προβλέπεται υπόγειος αγωγός ομβρίων κατά μήκος της οδού Βουρνόβα συνεπώς η απαγωγή θα είναι επίγεια, στα κράσπεδα με κατά μήκος κλίσεις > 2% και επίκληση της οδού προς τις δύο πλευρές έως 1%. Στα σημεία που εικονίζονται στα σχέδια προβλέπονται φρεάτια τύπου Α2 (διπλό με σχάρα) για σύνδεση με τον αγωγό της οδού Παλαμά (συλλεκτήριος αγωγός, πλακοσκεπής, διατομής 2,5μΧ2μ) και Α3 (τριπλό με σχάρα) για σύνδεση με τον αγωγό της λεωφόρου Γρ. Λαμπράκη (δευτερεύον αγωγός, πλακοσκεπής, διατομής 1,5μΧ1μ.). Τα φρεάτια εγκιβωτίζονται όπως και οι αγωγοί σύνδεσης μέχρι τον αποδέκτη. Τα φρεάτια υδροσυλλογής και οι αγωγοί σύνδεσης κατασκευάζονται σύμφωνα με τις τυπικές λεπτομέρειες της Δ10 της Γ.Γ.Δ.Ε. του ΥΠΕΚΑ. Οι δευτερεύοντες αγωγοί κατά μήκος των οδών Αναλήψεως, Πραξιτέλους και Αισχύλου δεν έχουν κατασκευαστεί. Αναμονές δεν κρίθηκε αναγκαίο να γίνουν. Όπου κριθεί αναγκαίο, για την απαγωγή των ομβρίων υδάτων από κάθε οίκημα μέχρι το ρείθρο του πεζοδρομίου, θα επεκταθεί κάθε υφιστάμενος αγωγός καθόδου με ένα οριζόντιο τμήμα το οποίο θα φθάνει ως το κράσπεδο. Εντός του πεζοδρομίου, στο σημείο απόληξης του αγωγού καθόδου (υδρορροής) θα τοποθετηθεί πλαστικό φρεάτιο.
Γίνεται πύκνωση των δενδροστοιχιών του πεζοδρομίου με 58 νέα φυλλοβόλα δένδρα που εμπίπτουν στα προτεινόμενα της μελέτης του Α.Σ.Δ.Α. σε μεταξύ απόσταση 3,5μ - 4,5μ: Για τα Ο.Τ. από την οδό Αναλήψεως μέχρι την οδό Αισχύλου, Γιακαράντα ('jacaranda acutifolia') και για τα Ο.Τ. από την οδό Αισχύλου μέχρι τη Γρ. Λαμπράκη Σφενδάμι Πλατανοειδές (Acer platanoides 'Crimson King'). Διατηρούνται τα υφιστάμενα δένδρα και προστίθενται 12 Σφένδαμι Πλατανοειδές, 6 στο μέτωπο της Ναυάρχου Βότση και 6 στη Γρηρ. Λαμπράκη σε μεταξύ απόσταση 4,5μ, ξεκινώντας από τη συμβολή με την οδό Βουρνόβα. Στα παρτέρια που έχουν σχεδιαστεί για τις θέσεις ανάπαυσης φυτεύονται νέα δένδρα (Σφενδάμια 'Acer negundο' που φτάνει σε μέγιστο ύψος 10μ. και καλλωπιστικές μηλιές) και μία ποικιλία θάμνων μικρής και μεγάλης ανάπτυξης, αναρριχώμενα και λουλούδια με στόχο την μόνωση από το δρόμο και τη βελτίωση της αισθητικής του πεζοδρομίου, όπως φαίνεται στις αντίστοιχες λεπτομέρειες. Πριν την εγκατάσταση όλων των φυτών θα διαστρωθεί η επιφάνεια φύτευσης με κηπευτικό χώμα. Ως προς το σύστημα άρδευσης θα γίνει μία κεντρική παροχή με σωλήνα υψηλής αντοχής πολυαιθυλενίου και οι διακλαδώσεις θα γίνουν με τη μέθοδο της ηλεκτροσύντηξης λόγω του μεγάλου μήκους της και της ανάγκης για διακλαδώσεις στα παρτέρια.
ΠΗΓΗ : http://www.polisnikaia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου